Tävling...

Såg på bloggen kensas.se någon gång förra veckan att man kunde tävla om att vinna en laptop från Telia. Undantaget var att man var tvungen att svara på hur många surfzoner telia har samt att man var tvungen att ha en blogg. Måste säga att ny dator inte hade varit helt fel så även jag ska göra ett försök ;).

Varför jag behöver en ny tror jag att alla jag känner, som har sett min laptop kan intyga... Men för er andra kan jag ge er en liten resume. Luta er nu tillbaka och och njut haha!

Kan ju börja med att säga att min data hade utgångsdatumet 1943... Misstolka mig inte! Jag älskar min data MEN om det är för att den är som min högra hand här i USA eller om det är för att den ger mig den enda kopplingen jag har till Sverige vet jag inte... För att för sin smidighet eller IQ (haha om nu datorer kunde ha det) kan jag inte påstå att den ger mig så mycket. Tyvärr...

Var så kul den gången jag åkte upp till Stockholm för att söka visum till mitt år här i USA. För innan man väl går in till själva ambassaden måste man gå igenom en kontroll och lämna ifrån sig de tillbehör man har med sig. Självklart hade jag med mig min dator eftersom jag tog tåget upp till Stockholm från Göteborg.
Det är bara det att jag va tvungen att ställa fram min träningsbag (eftersom min data inte får plats någon annan stans), när vakten bad mig plocka plocka fram allt jag hade. När väskan sen går igenom kontrollen börjar vakten skratta. Lite nervöst kollar jag upp och säger att jag har en dator med mig i väskan och att det var därför den är så tung. Men istället för att lägga fokus på väskans tyngd säger vakten istället:
Hahaha... Jaah, jag ser det! Jag visste bara inte att det fortfarande tillvärkades datorer i såna här stora modeller....
Till mitt försvar får jag endast fram: Aah ja vet.. Vissa går runt med sin chiwawa, jag går runt med min robbot... Haha!

Haha, nee jag klagar inte. Man ska ju faktiskt uppskatta det lilla man har men en ny hade ju inte varit fel om man säger så ;).
Svaret på frågan är att: Telia har 3300 surfzoner i Sverige och ca 25000 utomlands.
Min hotmail adress är: [email protected]

Ha det gött! =)

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0