Fashion, Fashion, FASHION!!!!!!!!!!


FASHION WEEEEEEK!!!!!!!!

Slutade den 18:e här i NYC så nu har allting återgått till det normala igen... Alla sagor har sitt slut så enkelt är det! Men som sagt så sparar man ju alltid det bästa till sist ;) så här har ni MIN UNDERBARA LÖRDAG framför er. ENJOY!!!

Äntligen onsdag!!! Guuud det var verkligen längesen jag kände den känslan. Känslan av att veta att man snart kommer vara ledig. Mmmm, love it! Kommer ihåg när ja gick i skolan och det var precis samma sak =)Har ju alltid jobbat helg fram och tillbaka sen skolan slutade så att få känna den lilla onsdagskänslan igen är faktiskt lite speciellt ;)

Btw killen Jovan som bjöd med mig in till Bryant Park under Fashion week 2010 här i NYC ringde igår. Har ju inte berättat min underbar lördag för er som jag hade förra veckan så får väl göra det först så att ni förstår allt sammans.

Fredagen vet ni ju redan och att det var då jag träffade Jovan första gången. Hur som helst var det ju då vi bestämde att jag skulle vara hans "dait" för lördagens fashion show.
På lördagen var jag helt till mig. Jag menar hallå hur många aupairer får gå och se Naomi Cambell, Chris Brown, Malin åkerman, min kära granne Olivia Palermo från The City och hennes pojkvän Johannes Huebl (super snygg och super trevlig!!!) och massa, massa, massa, massa andra kändisar gå längst catwalken?? Hur som helst så uppskattade jag den möjligheten som gavs till hundra. Men det bästa var att jag visste att jag skulle få äran att gå på det igen och vara med om allting EN GÅNG TILL!!! Det var som en ofattbart bra dröm som bara fortsatte och fortsatte fastän jag var vaken!

Jag började min underbara lördag med en härlig lunch med min vän Jennifer på Coffe house på Union Squere. Sjukt bra restaurang om jag ska vara ärlig. Maten kom på två sek och allting var jätte fint upplagt och smakade som det såg ut!
Sen när jag väl skulle göra i ordning mig slängde jag mig glatt in i duschen, sminkade mig och fixade sen håret. Jovan hade sagt att jag skulle komma med snygg klädsel så jag valde en svart klänning från nelly.se (svart fungerar ALLTID!!) sen en ny krämvit skjort/kavaj från Bebe till för att stila till det lite extra.
Brukar aldrig köra på guld under vinterhalvåret av den enkla anledningen att jag istället för blek som majoriteten svenskar är, istället är grön,lila,blå, grå! Men när jag var i L.A köpte jag en vit Michel Kors väska med guld detaljer och för drygt en månad sen köpte jag en ny vit Michel Kors klocka som jag visste skulle ge min look de lilla extra. Så jag fick se detta som ett undantag ;).
När jag väl kom bort till Bryan Park kom Jovan ut och mötte mig för att gå in och se Wenlans fashion "Twinkle" för 2010 och den var verkligen såååå bra!!! Hade nog kunat bära alltihop tror jag!

Efter var det mingel som gällde så vi gick runt och tjötade med lite folk här och var och plockade på oss lite mer gratis grejer man fick. Mest nöjd var jag nog med Maybelline stånd där jag fick två läppstift och ett läppglans, sjukt bra!
Lite innan det var dags att gå stötte jag ihop mig med en kille som skulle vidare till kvällens after party at "The Plaza" och frågade om jag ville med. Självklart svarade jag JA men det bästa var att han även frågade mig ifall jag ville gå in och se kvällens sista Fashion show för African stile innan. Aah jag antar att ni fattar att jag följde med honom in på den med och upplägget för showen var helt fantastisk! Nästan som att gå på teater om ja ska vara ärlig. Så bra var det!"

Sen var det dags för efterfesten på hotellet La Plaza... OBESKRIVLIGT!

Har aldrig sett ett sånt fint hotell i hela mitt liv tror jag och stämningen var kunglig.
När vi kom in var det en jätte god bufé uppdukad och en massa servitriser som gick runt konstant med ännu mer smårätter. Runtom stod det bord uppdukade med bartendrar redo att göra det bästa av kvällen och efter att alla hade ätit slog dem upp scenen där Ciara uppträdde så glatt i någon timme. Den bästa låten va lätt hennes egna "Like A Boy" Sjuuuukt bra och lätt en av mina gamla favoriter!!! Jag menar gå in på youtube och kolla in henne så fattar ni vad jag menar... Så som hon dansar is totally CRAAAAAZZZZZYYYY plus att hon utan tvekan har den snyggaste kroppen jag någonsin sett! Sen att hennes stil bara gör henne till den coolaste tjejen ever var också helt otroligt!! GRYM, GRYMT, GRYMT!

När hon var färdig började alla dansa vidare men det roligaste var nog när jag såg han som spelar rektorn i American history X shaka järnet mitt på dansgolvet. Sjukt roligt och sååå FULT haha!
Innan vi skulle bestämde vi oss för att dra oss vidare mot kvällens andra nattklubb stötte jag ihop mig med NYC gulligaste bög och hade en mycket rolig och trevlig pratstund med honom. Men efter att han visat mig hans kläd collection var det dags att gå så jag, två killar och två tjejer till hoppade in i en bil för att dra oss vidare mot klubben.
Galet kanske? Njaa, haha! Jag menar här kommer lilla jag och drar med fyra helt okända människor in till Manhattans mörker och dansar hela natten lång...
Men jag ser det så här. Antingen kan man våga ta chanser och antingen hamna helt rätt eller helt fel eller så kan man följa den enkla och trygga vägen och aldrig få uppleva något.

Brukar alltid ta tunnelbanan hem när jag har varit ute eftersom det är billigare men denna kvällen tog jag faktiskt taxi vilket jag är sjukt nöjd över eftersom jag inte hade en blekaste aning om vart jag var. Sen hade jag helt sjukt ont i fötterna också så dem pengarna var värda alla ören!

Som ni läst var lördagen bättre än någonsin... Det enda jag ångrade var att jag aldrig hann säga hej då till Jovan innan jag gick till The Plaza vilket jag skämdes lite över dagen efter eftersom han hade bjudit med mig på måndagens Fashion Show också! Men jag menar om man får välja mellan att säga hej då och att ytterligare få en once in a life time-upplevelse att festa på La Plaza så tror jag alla hade gjort som mig.

Hur som helst så ringde jag Jovan dagen efter men han svarade aldrig så jag tog det som att han blev sur och tänkte att det inte fanns så mycket mer att göra. Grejen är att när han ringde mig igår berättade han att han hade försökt nå mig på måndagen flera gånger för att han fortfarande ville ta med mig men inte kunde få tag på mig! Så sur blev jag va... Min mobil fungerar nämligen inte alltid här borta och jag väntar desperat på en ny! Men men gjort är gjort och jag får se det från den ljusa sidan istället, vilket är att jag har haft en riktig toppen helg med massa nytt folk, tre fashion shows och en fet efterfest på La Plaza som jag aldrig kommer glömma!!!

Här har ni lite kort från min kamera under Fashion Week 2010 här i NYC...

Mingel...


Fashion For Relief Haiti









Pappan i Gossipgirl satt mitt emot ;)

Malin Åkerman...











Kommentarer
Angelica

Helt fantastiskt grymt tjejen, måste ju säga att jag är riktigt avis ;) Jag vill meeeeed! :D Hoppas allt är toppen! Kramis

2010-02-24 @ 20:20:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0