Äntligen fredag =)

Aaaah jag får sån panik på min dator ibland! VÄRDELÖS!!! Eller egentligen så är det ju inte datan utan mitt jävla bredband här som suger men det blir lätt så att gamla bettan får ta smällen i alla fall. Stackars liten ;P

Idag slutade jag klockan två, så jag tog F-tåget in till Brodway-Lafayette st. och mötte upp Josef. Efter det gick vi en sväng i Soho. Älskar Soho och enligt mig är det den bästa delen av hela Manhattan! Finns så många mysiga cafeer och shoppingen ska vi inte ens tala om. UNDERBAR och lätt den bästa på hela Manhattan!

Hur som helst gick jag runt med 6 dollar i plånboken, får påpeka att jag alltid får min lön på fredagar vilket var därför jag inte hade några pengar haha och Josef hade la inte heller en direkt guldgruva i fickan. Så efter några affärer bestämde vi oss för att dra en fika ist.
Som tur va så var det en lång kö till Starbucks så jag föreslog att vi skulle dra oss ner mot Canal och Spring st. istället vilket visade sig vara en strålande ide. För där låg det. Lätt ett av det mysigaste cafet jag har varit på hittils! "Le Pain Quotidien" och låg på 100 Grand st, mellan Mercer & Green st. Men tydligen så finns det även i Greenwich Village, på Union Squere, Upper East side, på Broadway och på massa, massa mer ställen. Sjukt bra!
Vet inte riktigt vad som utmärkte stället mest men hela cafet gav bara en sån underbar hemma känsla. Istället för en massa små bord fanns det bara sånt längst med sidorna och i mitten var det som ett jätte långt middagsbord av det stuket som man brukar finna i fjällen... Lite svårt att se det framförsig kanske men om ni har vägarna förbi där någon dag tycker jag verkligen att ni ska ta en titt in. Inte bara för stället utan för även att servicen där var helt strålande!

Efter fikan med Josef, med tanke på att vädret var så fint bestämde jag mig för att gå hem. Vilket alltid är en underbar promenad eftersom jag alltid får möjligheten att gå över den berömda Brooklyn Bridge... För min del måste jag säga att det inte längre är så speciellt, kanske beror på att jag ser bron varje dag men om vädret står sig kan en promenad över bron vara mer tillfredställande än mycket annat så jag är glad att jag gick :).

Här har ni lite bilder från promenaden hem :)
















Nu snart ska jag möta upp Nathalie och hennes vän för att äta middag precis nedanför mig på en restaurang som heter Bobbys. Jätte trevligt ställe och servicen är mer än godkänd! Medan man beställer får man en liten gullig korg fylld med jätte goda scones och annat bröd så från mig får stället höga betyg ;).

Hörs imon!
Ha en grym fredag mina små rumpor, xxx.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0